IWAは、その原点とも言える富山県立山町白岩に深く根ざしている。会社名「白岩」及びブランド名「IWA(岩)」は、この土地から名付けられた。世界有数の深雪地であり、日本アルプスが磨いた清らかな水が流れ、10ヘクタールの広大な稲田が広がるこの地に、2021年10月、酒蔵がオープンする。
IWA has a definite point of origin: the site of Shiraiwa, located in the town of Tateyama (prefecture of Toyama). Hence the company name, Shiraiwa, and the brand’s name, IWA. Or “White Rock” and “Rock”. There, in a ten hectare rice paddy, the Shiraiwa Kura will open in October 2021. It stands between mountain foothills and arable flatland, with access to pure local water straight from the rooftop of Japan, amidst some of the heaviest snowfall in the world.
南には飛騨山脈が広がり、日本三霊山のひとつである立山がそびえ立つ。北西にはサステイナビリティに注力し、起業家達にも注目されている富山市が位置しており、地平線の先には日本海が広がる。山、大地、海、農村、そして都市―全てが存在する、非常に日本らしい風景である。「都市と農村」、「革新と伝統」―掛け合わせることで生まれた新しい価値と、純度の高さゆえの、脈々と受け継がれる価値という相反する要素が調和をみせているのだ。
To the south, the Hida Mountains extend across the entire region. They are dominated by Mount Tate, one of Japan’s “Three Holy Mountains”. To the northwest stands the city of Toyama, an entrepreneurial centre with ambitions of sustainability and a distinctly progressive spirit. On the horizon: the Sea of Japan. Mountains, land, sea, village, city: a quintessential Japanese landscape melding industry and agriculture, urbanism and rurality, tradition and modernity, purity and hybridity.
リシャール・ジョフロワは、プロジェクト誕生の地として確信をもち、美しいこの場所を選んだ。
With the belief that his project needed a womb from which it could emerge fully formed, Richard Geoffroy chose this location primarily for its beauty.